Slide background
Slide background
Slide background

Welke problemenĀ en vragen kunnen spelen bijĀ kinderen:

De therapie voor kinderen is gericht op kinderen in de basisschoolleeftijd . Ook de omgeving van het kind (familie, school, sportclubs) hoort hierbij. Samen met het kind gaan we ontdekken waarom het een bepaald probleem ervaart. Denk hierbij aan:

eet, slaap, zindelijkheid, leerproblemen, hechting, sociaal-emotionele ontwikkeling.
woedeaanvallen, liegen, stelen, gebrek aan concentratie, pesten en gepest worden, zich terugtrekken in contact met anderen, hyperactiviteit, onverklaarbaar gedrag, lage frustratie-tolerantie, omgaan met spanningen
trauma, scheiding, (faal)angsten, ziekte, rouwverwerking en agressie.
nagelbijten, duimzuigen, haar plukken, tandenknarsen en snoepen.
hyperventilatie, buikpijn, hoofdpijn, (waarbij medische oorzaak is uitgesloten)
spiritualiteit, hoogbegaafdheid en hoog sensitiviteit

Hoe gaan we samen te werk?

Ieder kind is uniek.

Bij het toepassen van de verschillende therapiemethodieken gebruik ik speelse onderdelen aangepast aan de leeftijd en interesse van het kind. Zo wordt op een speelse manier aan de hulpvraag gewerkt.

Hierbij worden de volgende werkmethoden gebruikt:

herkenning en aanspreken innerlijke kracht
het uiten van en verwerken van gebeurtenissen
aandacht voor gevoelens, sociale vaardigheden, sociaal en weerbaar worden, positieve gedachten bedenken.
spelenderwijs de taal van emoties ontdekken
inzicht krijgen en oefenen in nieuw gedrag
ontdekken waar eigen kwaliteiten en valkuilen liggen
ontspanning, gronden en zelfvertrouwen bevorderen
(soms met hond) , sommige kinderen bewegen liever

Wat kan het opleveren voor het kind?

  • meer zelfvertrouwen
  • (weer) zichzelf durven zijn
  • inzicht in eigen gedrag en dat van anderen
  • meer durven zeggen en doen
  • minder angstig
  • beter slapen
  • positiever denken
  • bewuster van eigen gevoelens
  • meer oplossingen ontdekken